21 Nisan 2013 Pazar

Çağla Bademli ve Kuzu Etli Enfes bir Bahar Menüsü


Geçenlerde yakınımızda bulunan bir Antep sofrasında çağla aşının tadına baktık; çok hoşumuza gitti, ben de birkaç gün sonra evde bu yemeğin denemesini yaptım.

Yemeği hazırlarken herhangi bir tariften yararlanmadım, damak zevkime güvenerek ve Antep sofrasında yaptığım gözleme dayanarak bir çıkarımda bulundum. Antep mutfağı konusunda hassasiyeti olan çevrelerden itirazlar gelebilir; bu nedenle ben kendi tarifime Çağla Bademli ve Kuzu Etli Yoğurt Çorbası demeyi tercih ediyorum.

Çağla Bademli ve Kuzu Etli Yoğurt Çorbası Tarifi (4 kişilik)

Yaklaşık 400 gr çağla bademi yıkadıktan ve bıçakla ikiye ayırıp çekirdeklerini çıkardıktan sonra küçük bir tencerede üzerini geçecek kadar su ile dişe gelir kıvamda yumuşayana dek haşlamaya bıraktım. Çağla bademlerin içlerinin kararmasını önlemek için haşlama suyuna yarım limonun suyunu ekledim.

Yarım kg (ya da dört parça) kuzu gerdanını eti yumuşayana ve kemikten ayrılana dek haşladıktan sonra delikli kepçeyle ayrı bir kaba alıp soğumaya bıraktım. Etleri kemiğinden ayırıp didikledim.

İki bardak süzme yoğurdu bir yumurta ve iki kaşık un ile bir çorba tenceresine aldım. Az su ilavesiyle iyice karıştırdım. Ocağa koyup, orta ateşte kaynayana kadar karıştırdım. Tencereye azar azar sırasıyla çağlanın haşlama suyundan ve et suyundan ekleyerek karıştırmaya devam ettim. Kaynamaya yakın çağla bademleri ve didiklenmiş gerdan etini ekledim. Tuzunu karabiberini ayarladım. Bol kuru nane, biraz kırmızı pul biber ve iki kaşık tereyağı ilave ettikten sonra sürekli karıştırarak pişirmeye devam ettim. Bir taşım kaynatıp gazı kestim. (Bu çorbaya ince kıyılmış dereotu da yakışır.)





Kemikli Kuzu Sırt Filetoyla Ankara Tava Tarifi (4 Kişilik)

Menümüzün ana yemeği için parçalara ayrılmış 1kg kuzu sırtını haşladım. Haşlama suyunu kullanarak İki bardak pirinçle tereyağlı, karabiberli, safranlı ve nohutlu bir pilav hazırladım.

Pilavı bir müddet dinlendirdikten sonra bir fırın kabının içine yaydım. Kuzu etlerini pilavın üzerine yerleştirip yaklaşık 10 dakika - etlerin üzeri kızarana dek- 200 derecede fırınladım.

Fırınlama esnasında pilavın üzerine bir kaç adet yeşil biber ve ikiye bölünmüş domates de koyabilirsiniz.
Bu yemek meşhur Ankara Tava’nın naçizane bir yorumu oldu sanırım.

Şimdi çağla bademin ve süt kuzunun tam zamanı... Bu fırsat kaçmaz a dostlar: Haydin çağla için semt pazarına, süt kuzusu için mahalle kasabına!




Afiyet çağla kuzu badem olsun!

Esen K.










2 yorum:

  1. Esencigim, goz donmesi yasiyorum. Kanguru ile olmaz mi bu simdi? Bu saatte nerden bulacagiz kuzuyu-danayi.
    Sevgiler
    Savas

    YanıtlaSil
  2. Kanguruyu bilmem de devekuşu ilen olur Savaş'cıgım, hem de pek güzel olur...

    Selamlar,

    Esen.

    YanıtlaSil